a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2013. december 18., szerda

Csupa máktorta, Jezs szülinapjára


Jezsnek szülinapja volt, és egy csupa máktortán gondolkodtam vagy egy egész hétig. Alul egy mákos "piskóta" található, amit grízes krémmel és baracklekvárral töltöttem. A tetejére külön sütöttem egy kerek formájú mákos rétest, ami kb. 8-10 rétegből áll. Ezt a rétest a lekvárral megkent torta tetejére helyeztem, majd pedig porcukorral díszítettem.

Először sütöttem 6 tojásból egy mákos "vizes" piskótát, amit ketté vágtam. mindkét lapot megkentem házi baracklekvárral, majd pedig főztem egy sűrű grízt, amit kihűlés után vajjal kevertem ki. A grízes krémmel megtöltöttem a lapot. A torta tetejét szintén lekvárral kentem meg. 

Ezután a korábban pontosan a torta formájára kivágott réteslapok keletkeztek. (előre gyártott réteslapokról van szó) Ugyanannyi mák, ugyanannyi porcukor és 2-3 reszelt alma hozzáadásával tölteléket készítettem, és egy sütőpapírra letettem az első rétes réteget. Ezt megkentem olajjal, majd rá a másodikat, harmadikat és erre egy kis mákot. A köv. rétes rétegre megint olajat, és így tovább. Mikor felépítettem a rétest, azt nagy lángon gyorsan megsütöttem. Mikor kihűlt, rátettem a tortára és tetejét beporcukroztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése