a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. november 27., szombat

Vajas-kelt sütik


Untam már a sima kelt tésztát, úgyhogy megpróbáltam valamiféle leveles változatot készíteni belőle.

Hozzávalók:
500 g liszt
1 tojás a tésztába
1 tojás a kenéshez
5 dkg vaj
10 dkg cukor
200 ml tej
5 dkg élesztő

+ 20 dkg margarin a hajtogatáshoz.

A kelt tésztát el kell készíteni, majd kinyújtani laposra és rácsipkedni a 20 dkg vajat. Hajtogatni a tésztát, majd újra kinyújtani. Újra hajtogatni, újra kinyújtani. Ezt a műveletet 4-5x kell végig csinálni, majd végül laposra nyújtani.

Különböző, a képen látható formákat szaggatni belőle. A kifli formát megkentem olvasztott vajjal és megszórtam cukros kakaóporral. A négyszögletes formába lekvárt tettem és az oldalát bevagdostam szépen. A kisebb kifliket pedig dióval töltöttem és a tetejére is diót szórtam. Apukámnak - akinek sütöttem - a lekváros ízlett a legjobban, én a kakaóst ettem inkább. A töltött sütiket egymástól jó távol sütőpapírral bélelt tepsire kell tenni, tojással megkenni, és 50 fokon kb. 1 órahosszáig keleszteni, majd 180 C fokon megsütni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése