a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. szeptember 4., kedd

Kínai ötfűszeres csirke, zöldségekkel

Minap bemérgeltem magam a kínai büfében, elvitelre kértem egy kis adag zöldséges tésztát és húst. A csaj elővett egy pici dobozt, elkezdte pakolni a tésztát, mikor majdnem tele lett, kérdezte, hogy mehet-e egybe a hús és a tészta. Mondom: már tele van a doboz! Ő közölte, hogy fér oda még, és kb. 5-6 kocka hússal pakolta meg a tésztát. Mind ez nem is lenne baj, hiszen kis adagot kértem, node nem vagyok bölcsődés! A tészta 400, a hús 900 Ft volt, 900-ért pedig keveselltem azt a pár falat húst, szóval eldöntöttem, hogy most megint egy ideig nem megyek kínaiba, inkább visszatérek a házihoz.

Összevásároltam mindenféle zöldséget és két egész csirkecombot, mondván majd kicsontozom. Ez utóbbi elég macerás, és a csontról vagy jól leszedjük a húst, vagy ha nem, akkor levest kell főzni belőle, úgyhogy lehet, hogy legközelebb filét veszek majd, de minimum csak felső combokat. Általában egyébként mellből készítem az ilyen ételeket, de a comb sokkal puhább, zamatosabb, és másnap is finomabb.

A combokat lecsontoztam és beletettem az előzőleg kikevert pácba 1 napra. Pác: némi szójaszószt összekevertem fokhagymával, sóval és ketchuppal.

Másnap a teflon wokomban felforrósítottam egy kis olajat (tényleg picikét!) és beleöntöttem pácostól a húst. Azt viszont tudni kell, hogy a pác nálam nagyon kevés, épp, hogy bevonja a húst, de nem úszik benne, max. alul a dobozban van 2-3 ml, de semmi több. Ha sok a pác, nem szabad ráönteni, mert megfő a hús, és nem pirul. Ezután a húst nagy lángon pirítottam, sűrűn kevertem, és kb. 5-10 perc múlva már meg is sül, meg kell kóstolni, nagyon puha, omlós húst kapunk. (a vége felé már folyamatosan kevergetni kell a lapáttal!) A húst ki kell szednünk egy külön edényben, ahol várja a sorát.

Amíg a hús sült, megmostam és felvágtam a zöldségeket, amiket két részletben sütöttem ki a wokban, mert eltérő a sütési idejük:

5 db gomba szeletelve
1 kápia paprika hosszúkásakra vágva
fél erős zöldpaprika lekarikázva sült együtt a hús után üresen maradt wokban, némi szójaszósszal, menet közben sózva és kínai ötfűszer keverékével meghintve. Az ötfűszerről azt kell tudni, hogy számomra rendkívül büdös. :) Külön szekrényben tartom, mert az ánizs szagától kivagyok. Ennél fogva az ételre is kb. csak 2-3 kávéskanállal tettem, és nagyon jó ízt adott neki, de nem túloztam el. Az ötfűszer keverék egyébként csillagánizsból, szegfűszegből, édesköményből (ez is de büdös!), szecsuáni borsból és fahéjból áll. Valaki lehet, hogy odavan az ánizsos illatokért, én rosszul vagyok tőle. Érdekes, hogy ételben már (kis mennyiségben!) nagyon ízlik. A fűszerkeveréket fűszeresnél keressük! :) Én az Ázsia boltban veszem, a Vámház krt-on. Persze az túlzás, hogy veszem, mert egy csomag nekem egész életemben elég lesz, olyan tömény.

Amikor ezek a zöldségek megsültek, ráöntöttem a húsra, s immáron együtt várták a sorukat.

Harmadik részletben (és ez akár ki is hagyható),
1 egész hagymát nagyobb kockákra vágva
2 saláta cukkinit kockára vágva
1 padlizsánt kockára vágva
1 tv paprikát csíkokra vágva
ugyancsak behajigáltam a wokba, a visszamaradt szaftot pótoltam némi olajjal, szójaszósszal. A zöldségeket nagy lángon, folyamatosan kevergetve sütöttem, kínai ötfűszerrel és sóval szórtam meg menet közben, mikor már kicsit pirultak. A cukkinit kell kóstolni, mert az a legkeményebb mind közül.

Amikor ez is elkészült, akkor visszaöntöttem rá a korábban sült húst és zöldségeket, majd az egészt összerottyantottam.

Én önmagában fogom enni, de akik nem ódzkodnak a szénhidrátoktól, azok készítsenek hozzá rizst, vagy üvegtésztát.

A fényképen egyébként jól látszik, hogy a wokban elég sok lett az étel, legalább 4 főre elég, és akkor elmondhatjuk, hogy valamennyi húst is ettünk, sok-sok zöldséggel.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése