a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. szeptember 11., kedd

Mogyorós linzerkarika




Férjem kedvencét újra és újra megsütöm, és mindig változtatok rajta picit, hogy valami újat hozzak létre. Persze általában az 1-2-3 arányt megtartom, azaz 3 liszt, 2 vaj, 1 cukor; de ma kicsit kevés volt a vajam, így még ezen is változtattam. A végeredmény magáért beszél, a lakást belengi a sült mogyoróillat, de már nem sokáig, mert nagyméretű fémdobozba zártam a sütiket. :)

Ez a fajta sütemény egyébként kifejezett bűnözésnek számít, magas a zsírtartalma, eteti magát, ráadásul lekvárral van megtöltve, így csak akkor sütök, ha épp mazopista vagyok, mert egyébként ha kiállom, én nem eszem belőle. (legalábbis egészet)

Hozzávalók ehhez a változathoz:

5 dkg őrölt mogyoró (nem földi!)
25 dkg finomliszt
15 dkg margarin/vaj
10 dkg cukor
2 teáskanál joghurt

kenéshez: baracklekvár

Szóval a hiányzó vaj nedvességtartalmát joghurttal helyettesítettem, féltem is kicsit, hogy elrontja a sütit, de szerencsére kiváló lett.

A hozzávalókat egy nagy keverőedénybe tettem, a vajat apróra kockáztam, s az egészet jó alaposan összegyúrtam. Elejében nem annyira akar összeállni, de azután megadja magát. Nyújtólapon lehet még kicsit gyúrni, majd jó vékonyra kell nyújtani, de ügyelni kell rá, hogy ne "menjen szét" a tésztánk.

A sütőt előmelegítjük 180 C fokra.

A linzerkarikához van már kiszúróm is, talán egy halasi vásárban vettem, és várta a sorsát, hogy végre sütit szúrhasson. Így meglehetőst könnyebb, mert nem kell a közepébe külön lyukat szúrnom. A virág formákat egy villa másik végével szedtem fel, s amikor túl vékonyra nyújtottam a tésztát, szét is szakadt. Erre tehát ügyelni kell!

Első adagnak virágokat sütöttem, másodiknak pedig kisebb méretű szívecskéket. Mindkettő kb. 15 perc alatt készre sült, de csak mert már előzőleg másik kekszet sütöttem a sütőben.

Végül aztán a kekszeket kevés házi baracklekvárral ragasztottam össze.

Nem szórtam rá porcukrot, mert felénk azt nem szeretik, de ti nyugodtan megtehetitek! A szívecskék pedig bevonhatók csokival! ;-)

Sütésnél ügyeljünk rá, hogy a tepsiben kényelmesen férjenek el a virágok, mert ha meghajlanak, nem lehet őket összeragasztani.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése