a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. szeptember 2., vasárnap

Fügés-barackos-túrós pite, kilófaló lisztből



Szomszédasszony megörvendeztetett némi fügével, 2 nap múlva hozott még egy adagot, gondoltam sütök belőle egy kis sütit, hogy ne szottyadjon meg teljesen.

Alapnak kilófaló lisztet használtam, Szoó Judit alkotta, és Auchanban és egyéb ilyen nagy boltokban lehet kapni. Legnagyobbrészt zabpehelylisztet tartalmaz, némi fehér lisztet és vitális glutént. A zabpehelyliszt okán fűrészpor ízű, de ugyebár ezt már megszoktuk...

Hozzávalók:
töltelék:
kb. 10 db füge
10-15 dkg túró + 1 ek tejföl + egy hámozott barack
2 ek étkezési keményítő
kevéske víz
kevéske citromlé

tészta:
30 dkg Kilófaló liszt kenyérsütéshez
1,5 teáskanál porélesztő
4-5 nyomás folyékony édesítőszer, vagy ennek megfelelő cukorpótló
5 dkg vaj
1 pohár joghurt

A fügéket apróra vágtam, és kevéske vízzel felraktam főni, nyomtam bele 100%-os citromlét is, mert alapvetően a füge nagyon édes és jellegtelen ízű. Fűszereztem kevéske fahéjjal. Amikor már jól összefőtt, de még maradt leve (pótolni kell), 2 ek étkezési keményítővel besűrítettem. Félrehúztam hűlni.
A túróba 1 ek tejfölt és némi édesítőt, valamint egy apróra vágott barackot kevertem.

A sütőt 180 fokra előmelegítettem.

A tészta hozzávalóiból kemény tésztát gyúrtam, majd két sütőpapír között, szenvedve, kinyújtottam úgy, hogy egy 30x40-es tepsibe legyen elég. Sütőpapírostól betettem a tepsibe. A nyújtásnál légy türelmes, mert keménysége miatt próbál összeugrani a tészta.

A tölteléket egyenletesen eloszlattam rajta, majd megpöttyöztem a barackos túróval, végül elsimítgattam, így egyveleg lett belőle.

A tepsit a meleg sütőbe toltam és kb. 40 percig sütöttem. Először hidegen akartam enni, de a tésztának van tartása, simán ehető langyos-melegen is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése