a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. augusztus 13., hétfő

Diétás gofri kilófaló lisztből

Vettem 1 kg Szoó Judit-féle kilófaló lisztet, kenyerekhez. Van benne zabpehelyliszt, glutén, fehérliszt, rozsliszt. Kalóriában hasonló, mint egy másik liszt, csak elvileg ez - miután rostosabb, és magasabb a fehérje tartalma - lassabban szívódik fel.

Mindenesetre a gofri tök jó lett belőle, tehát érdemes kipróbálni. Kalóriákat is számoltam, igyekeztem a zsiradékot mérsékelni, cukrot édesítőre cserélni.

Hozzávalók:
25 dkg kilófaló lisztkeverék kenyérhez
10 ml folyékony édesítő (két teáskanál)
fél csomag sütőpor
30 gramm olaj
50 gramm 12%-os tejföl (kb. két evőkanál)
330 ml 1,5%-os tej
2 tojás

A továbbiakban úgy jártam el,mint a másik gofrinál:

A tojásokat szétválasztottam, s a fehérjét egy külön edénybe tettem.

A lisztet és a sütőport elkevertem, majd rátettem a tojás sárgáját és az összes többi hozzávalót, még a tejet is teljes menyiségben.

Mosogatáshatékonyság miatt én a fehérjét mindig előre verem fel, majd megvárja a sorát, de utána a habverő rögtön mehet a másik masszába. Simán összekeveri a gép, de legyen jó magas falú az edény, így a tejet se fröcsköli ránk. Végül aztán bekapcsoltam a gofrisütőt, amit előzőleg megkentem egy ecsettel olajjal. Lehet, hogy nem kellett volna, de nem ártott.
Legvégén összekevertem a két masszát, azaz a fehérjét óvatosan beforgattam.

A sütőre mertem egy-egy kis merőkanálnyi adagot, majd szépen kitapasztaltam menet közben, hogy mennyit kell beletennem ahhoz, hogy vékonyabb, ropogósabb legyen a tészta. (ki mit szeret persze)
Kb. 4 perc kell a sütésükhöz.

Összesen 14 db lesz belőle, és 1 db-ban 120 kcal található. Azt gondolom, hogy még vacsorára is megehető (üresen!) két darab belőle!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése