a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. augusztus 11., szombat

Mousaka, töltött padlizsán, avagy Pat­li­can kar­niy­a­rik


Két kövér padlizsánt vettem, volt itthon darált húsom, így adta magát, hogy megtöltsem őduciságukat. Ezt az ételt hívják muszakának, töltött padlizsánnak, és ahogy Peti sógorom felvilágosítot Patlican karni yariknak is. Mondjuk, ha Peti megkóstolná, nem tudom milyen arcot vágna, nem biztos, hogy emlékeztet a török változatra! :D

Hozzávalók:
2 padlizsán
25 dkg darált hús
2 friss paradicsom (vagy püré)
kb. fél doboz tejföl
1 tojás
1 fej hagyma
só, bors, fahéj, fokhagyma granulátum
kevés reszelt sajt, vagy darabokra tépett szelet

A padlizsánok végét eltávolítottam, félbe vágtam és kiskanál segítségével kivájtam a belük jó részét, hogy kb. fél centis széle és alja maradjon. A csónakformákat egymás mellé tettem egy nagy sütőedényben, besóztam, megszórtam fokhagyma granulátummal és várták a sorsukat. 

A fej hagymát apróra vágtam, és kevés olajon a darált husival elkezdtem pirítani. Közben összevágtam apróra a paradicsomot (előtte levadásztam a héját), és a kivájt padlizsánt, és ezeket is a hús mellé tettem. Addig sütöttem az egészet, amíg a hús ki nem fehéredett, paradicsom levet nem eresztett, padlizsán belseje meg nem puhult. Ekkor sóztam, borsoztam, fokhagyma granulátumot szórtam rá és igen kevés fahéjjal megszórtam, mert ez utóbbit javasolta néhány külföldi recept. Érdekes lett az eredmény, de nem vinném túlzásba! :)

Az így készült husit a padlizsánokba kanalaztam, majd kb. fél doboz tejfölt kikevertem egy tojással, és a tetejükre kentem. Végül pár apró darab füstölt sajttal takartam be valamelyest a töltött padlizsánokat. 

Az egészet 200 C fokos sütőbe toltam, s mivel a sütőedényemnek van fedele, így 40 percig fedő alatt, 20 percig anélkül sütöttem. 

Szerintem egy fél megteszi egy evésre, és szénhidrátot szinte nem is tartalmaz, valamint zsírt se sokat. Hamm!

1 megjegyzés:

  1. a török változat nem annyira finom, és sajt sincs benne, nemhogy tejföl, mert az ugye ott nincs, talan joghurtot tesznek bele, de mar nem vagyok benne biztos

    VálaszTörlés