a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. augusztus 7., kedd

Libamáj

Húsvét előtt kaptam ajándékba egy jókora libamájat. Mivel ez a királyok eledele, megfogadtam az elkészítési tanácsokat is, nem akartam, hogy gumivá süljön ez az értékes csemege.


A májat egészen új módon készítettem el, s bevallom először szkeptikus voltam, de aztán igazolta magát. 

Először is libahájat sütöttem, hogy legyen libazsírom, de aki ezzel nem akar vacakolni, az vegyen simán libazsírt és tegye egy nagy serpenyőbe. 

A májat mossuk meg, majd pedig egy nagy levesfőző fazékban öntsük fel vízzel (!), tegyünk a főzőlébe babért, kevés köményt,és kb. 20 percig főzzük a nagy májacskát. Tűpróbával ellenőrizhetjük, hogy jön-e még vér ki belőle. Ha igen, tovább kell kicsit főzni. 
Óvatosan egy szűrőkanállal papírtőrlőre helyezzük, majd felitatjuk róla az összes főzőlét. Amikor ez kész, a közben felolvasztott libazsírban minden oldalát hirtelen megpirítjuk. Ez 1-2 percnél ne legyen több, de úgyis látszik rajta. 

Kivétel után teljesen le kell hűteni, majd csak tálalásnál sózni. 
Isteni finom!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése