a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. augusztus 7., kedd

Libacomb és libatöpörtyű, ahogy én készítem



Húsvét előtt nem csak libamájat, de egy jókora adag hájat és combokat is kaptam ajándékba. Húsvétra ezt a csemegét készítettem, előtte  a fagyasztóban várták a sorukat. Meg kell mondjam, nem ártott sem a májnak, sem a többi társának a mínusz.

Tepertő, zsír:
1 kg bőrös libaháj
3 dl víz
2 ek tej
nagy fazék, fedő :)

Legelőször a hájat készítettem el. A pihéktől megtisztított libahájat jól megmosom és kockákra vágom. Ügyelek, hogy ne legyenek túl kicsik, legalább 3x3 cm.esek, mert összemennek sülés közben. A kockára vágott hájat egy jó mély lábasba teszem, és 1 kg hájanként 3 dl vízzel számolva, vizet öntök alá. Azonnal lefedem és hagyom, hogy 20 percig fődögéljen magában.

Ezután már fedő nélkül, jó nagy lángon sütöm, kevergetem, és kb. összesen 40 perc alatt világos barnára sül.  A lángot elzárhatjuk. Anyósom mondta, hogy két kanál tejet is kell hozzá adni, de figyelmeztetett, hogy ez nagyon fog fröcskölni. Úgyhogy a fedőt újra rátettem, résnyire kinyitottam, és egy-egy evőkanál tejet rádobtam. Tényleg nagyon spriccelt! :))) Állítólag ettől omlós lesz a tepertő. A sistergés elmúltával papírra szedtem őket, majd pedig igen hamar elfogytak lilahagyma és puha kenyér társaságában. Sózni már csak fogyasztáskor kell.

Ezután már türelmesebben vártuk a libacomb sülését.



A libacombokat alaposan besóztam, fokhagymát dobáltam rájuk, és némi krumpli, medvehagyma és libazsír társaságában a fedeles sütőedényemben kb. 2,5 óra alatt pirosra sütöttem. Az utolsó fél órában levettem a fedőt. Mivel a gyerekek nem szeretik a libát, így alulra némi tarját is tettem, ami isteni finom lett a liba zsírjában. :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése