a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. augusztus 15., szerda

Kutya torta - dog cake

Kislányom 7 éves lett, és kutya tortát szeretett volna. Hát nem mondom, megdolgoztam vele, két külön tepsiben sütöttem az alkatrészeket, azaz egy nagy négyzetet és egy kört, amiből azután kifaragtam a testét és a fejét, meg a végtagokat. A problémát csak az okozta, hogy nem vagyok jó megfigyelő, nem ismerem a kutyákat, nem tudok rajzolni se, úgyhogy nem vagyok megelégedve a végeredménnyel, de a kislányom még nem látta, így lehet, hogy az ő mosolya majd kárpótol.

Ilyen randán nézett ki, ahogy a sütőpapíron faragcsáltam.

Először a mellső lábakat külön akartam burkolni, de jobb lett volna, ha a hátsókkal teszem ezt. :( Sajnos ott nagyon vékony volt a marcipán, így volt mit javítanom, mikor a lábakat formáztam hátul. A fejet külön vontam be, és két szurkapiszka segítségével biztosítottam rá a testre. A füleket először meg kellett szárítani fél gyufaszállal a végükben, hogy azokkal tudjam felszúrni a fejre. A szemeknek először még a csupasz fejre tettem egy kis hurkányi marcipánt, mintha egy szemöldök lenne. Utána mikor beborítottam, tudtam a szemeknek üreget formálni könnyen. Persze semmilyen marcipánkezelő cuccom nincs, kés végével meg hegyével bénáztam, de sokkal jobb lett volna egy gömbvégű izé, amivel formázhattam volna az ebet. 
Sajna barna ételfestékem már nincs, ellenben fekete se! :) Úgyhogy orvosi szénnel színeztem azt a keveset, amit kellett, úgyhogy a csont valami olyasmi, mint amit a kutya évek múlva talál a kertben. Talán a kutyu is szebb lett volna, ha nem albínó, de mint mondtam, barna foltokat nem tudtam prezentálni.
Ez pedig  a végeredmény. Az egyik lábánál randa, a háta széles, a farkáról azt se tudom mekkorának kellene lenni, de hát ha ilyen is, a miénk! :))



Belül egyébként csupa csoki, de hát ez kit érdekel?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése