a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. július 8., péntek

Mit adjunk a gyerkőcöknek? Paradicsomos húsgombóc, masnival.


Eljött a nyár, és minden nap kell valami táplálót a gyerekbe nyomni, megszűnt az ovi adta biztonság, ahol mindenféle ételeket kaptak nap mint nap. Már éppen lelkifurdalásom volt, hogy nem elég választékosan táplálom, dilemmáztam, hogy vajon jó-e úgy, hogy hétköznap 3x minimum eszik húst, stb; mire bevallotta, hogy az oviban az esetek 90%-ában nem ette meg a húst. Hát egy világ dőlt bennem össze, mert mindig csírának éreztem magam, amikor csak egy borsófőzeléket toltam elé, s most kiderült, hogy ő ennek örül. De vajon a szervezete is?

Kitaláltam valamit, ami a bolognai spagettire hasonlít, de legalább nem az :), úgyhogy most a régi idők PHG-ját főztem nekik.

25 dkg husiba tettem 1 tojást, viszont rizst nem (mint a klasszikus receptben), fokhagymát, sót, borsot. Vizes kézzel pici labdákat formáltam és forrásban lévő vízben kifőztem őket. Csodák csodája nem esik szét, úgyhogy azóta levesbetétnek is alkalmazom ezt a módszert.

Készítettem egy paradicsomszószt (paradicsomlé + rántás), ebbe bele szedtem a gombikat, majd pedig masni tésztával kínáltam. Szépen ették!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése