a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. július 14., csütörtök

Rakott krumpli



Rájöttem, hogy sokan nem tudják, hogyan kell rakott krumplit készíteni. Nekem teljesen természetes, hogy már gyerek koromban megtanultam, láttam ahogy az anyukám előkészíti a hozzávalókat, összedobja és megsüti. Ettem ellenben olyan "rakott krumplit", amitől csak kerekedett a szemem. Ránézésre nyers krumpliból, rengeteg vízzel (!) készült, így a végén is úszott, mint a hal.

Mindenképp szükséges hozzá:
- héjában megfőzött, megtisztított és felkarikázott krumpli
- felkarikázott főtt tojás
- kolbász

ezen kívül, hogy ki mivel teszi krémessé, vagy mivel bolondítja (sonka szelet, szalonna kocka) az már csak fantázia kérdése. Hol besamel mártással, hol pedig tejszínes kefírrel sütöm, de pl. anyukám nagyjából egy hektoliter tejföllel :) teszi az egészet krémessé, a lényeg, hogy ne száradjon ki.

A főtt krumplit a vajjal kikent tepsibe karikázom és rögtön megszórom sóval, borsikafűvel, fehérborssal. Ezután rákarikázom a kolbászt, amivel persze nem kell spórolni, majd a tojást, és ha túl sok hozzávaló maradt ki, akkor még egy réteget mindenből. A krumpli és tojás rétegeket mindig meg kell sózni, és igen finom lesz, ha fokhagyma granulátum is kerül rá.

Most a tetejére a következőt öntöttem:
1 kis doboz főzőtejszínt összekevertem valamennyi tejföllel, sóval, szárított fokhagymával. A tetejére végül egy doboz kefírt is kanalaztam, azokra a részekre, amik száraznak látszottak.

200 C fokon 40 perc kell egy közepes tepsinek.

Mivel holnapra főztem, átszedtem lapos dobozokba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése